tirsdag 6. september 2016

Gjør som bestemora di!


Tips nummer tre er med på å begrense den enorme mengden plast som kastes hvert år:

VASK PLASTPOSENE DINE!

Oldemora mi drakk ofte varmt vann og brukte samme te-posen flere ganger. Hun tenkte sikkert ikke over at hun sparte søppel med det. For hennes generasjon var det nok minst like mye et økonomisk valg, som et miljøvalg. Jeg husker også at jeg syntes det var litt rart med bestemora mi, som bestandig hadde plastposer hengende til tørk på vasken sin. Hvorfor kunne hun ikke bare kaste den og ta en ny?

Jeg har møtt meg selv i døra mange ganger. Nå drikker jeg selv kokt vann (for det smaker faktisk ikke så verst), og jeg bruker plastposer fra frukt og andre matvarer igjen og igjen. Forrige gang vi flytta, kjøpte vi ikke plastposer på et helt år. Jeg brukte bare de vi handlet frukt i og de som kommer rundt mange av de andre varene vi kjøper.

Interiørmessig er det ikke en innertier, men bestemors tanker lever videre i beste velgående på vasken min den dag i dag.




Så gjør som bestemora di: Skyll, tørk og bruk om igjen plastposene dine!

1 kommentar:

  1. Dette er en åpen invitasjon for dere alle til å bli en del av den største organisasjonen i verden og nå toppen av karrieren. Når årets rekrutteringsprogrammer begynner og vår årlige høstfest er nesten for hånden. Stormesteren ga oss mandatet til alltid å nå mennesker som deg, så benytt anledningen og bli med i den store Illuminati-organisasjonen, bli med i vår globale enhet. Ta med de fattige, trengende og talentfulle til
    Fremtredenen av berømmelse og rikdom. Få penger, berømmelse, krefter, sikkerhet, få.
    anerkjent i din virksomhet, politiske karriere, stiger til det høyeste i hva du enn gjør
    Beskyttet åndelig og fysisk! Alt dette vil du oppnå i
    et glimt av øyne

    Illuminati har ingen tilknytning til Satanisme, Luciferisme eller noen religion. Mens våre individuelle medlemmer har lov til å følge uansett hvilken guddom de velger, opererer vi utelukkende til fordel for og beskyttelse av den menneskelige arten.

    Aksepterer du å være medlem av denne nye Illuminati verdensordenen?
    Ring & WhatsApp +19735567426
    �� carlosmacdonald234@gmail.com

    SvarSlett