mandag 12. september 2016

Redesign på ekstremt lavt nivå


Redesign er i tiden. Man kan kjøpe klær sydd av gamle gardiner, finne oppskrifter på hvordan man lager en herreskjorte om til et skjørt eller kjøpe bøker med tips til hvordan man lager sin egen festkjole av det man allerede har i skapet.

Jeg har en symaskin. Men den virker ikke bestandig. Og de gangene den virker, virker ikke hun som sitter bak pedalen godt nok. Derfor liker jeg redesignprosjekt som tar ekstremt kort tid og krever minimalt med kunnskap om over- og undersøm.

Mitt siste redesignprosjekt var nye sommershortser til gutta. Heldige som vi er, arver vi ofte klær fra naboen. Disse er fine som de er, men noen av buksene bærer selvfølgelig preg av at gutter før mine har levd og lekt i dem. Nesten hull på knærne? Lag shorts!



Alt du trenger er ei bukse, ei saks og litt evne til å klippe rett (men dette er absolutt ikke noe must. Du skal uansett brette kanten). Legg buksa så flatt som du klarer, ta saksa og klipp av beina i passende lengde. Og... brett! Verre er det ikke. Er du hakket mer avansert, kan du ta nål og tråd og sy fast bretten litt i kantene.

Jeg skulle gjerne hatt et bilde av det ferdige produktet, men på det tidspunktet dette enorme prosjektet ble gjennomført, tenkte jeg ikke på å dokumentere det. Og det beste bildet jeg har av den fine fyren med de brune sommerbeina i den blå shortsen, er dette. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar