mandag 17. oktober 2016

Gjør det sjøl! Del två!

Hvis dere syntes det forrige GDS (gjør det sjøl)-innlegget var redesign på lavt nivå, så kan jeg forsikre dere om at dette er redesign på ekstremt lavt nivå.


Dette prosjektet tok meg mindre enn tre minutter. Det er inkludert den tida jeg brukte på å sette på passende musikk til arbeidet.

Det du trenger: 
- En potteplante som mora di ikke vil ha lenger, og som hun derfor plasserer innenfor ytterdøra di en dag du er borte.
- En boks som mangler lokk. Her kan du selvfølgelig være superkreativ og bruke en boks som faktisk har lokk, men rett og slett ta det av og oppbevare det i en skuff til du skal bruke boksen som boks igjen. Ja, jeg vet dette er revolusjonerende og spenstig.
- En plastpose for å ha rundt potta slik at du kan vanne planten en gang i året uten at det renner vann ut på benken.

Fremgangsmåte: 
1. Sett fram alt du behøver på kjøkkenbenken.
2. Informer familien om at du trenger ro rundt deg for å gjennomføre dette prosjektet.
3. Plasser potta med plastposen rundt oppi boksen.
4. Oppdag at boksen er for liten for potta.
5. Ignorer det faktumet.
6. Skjul plastposen ved å dytte den  ned under kanten på boksen.

Og sluttresultatet:



Ja, jeg vet at man ser den grønne plastposen om man ser veldig nøye på bildet, men jeg nyter som oftest synet av grønnplanter på avstand. 

Og hva gjør egentlig dette innlegget på en blogg om å redusere fotavtrykket? Boksen er et loppefunn og blomsten er en gave. Og plastposen som er oppi boksen, kommer jeg selvfølgelig til å bruke til søppelpose den dagen blomsten sier farvel til livet grunnet for lite vann over en lengre periode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar